TANGOHØJSKOLE I BISSERUP VOL. 1 - UGE 27 - fra 1.-7. juli 2024

I 2024 laver vi vores første egen Tangohøjskole i Bisserup, inspireret af Tangohøjskolen i Buenos Aires. Bisserup er en lille havneby, der kan matche Buenos Aires i charme og kunstnerisk inspiration. Vi har havn, strand, fjord og skove omkring os.

Ejendommen ”Fjordbakken” danner rammen om højskolen med sine 15 fint indrettede dobbeltværelser, alle med eget bad og toilet, de fleste med udsigt over fjorden, to fine dansesale, billard, dagligstue, solterrasse, udendørsarealer og 5 min. gang til havn og strand.

Vi inviterer to argentinske tangopar, som på små hold af maks. 5-6 par, skal undervise gruppeklasser, teknikklasser, vals/milonga. Men vigtigst af alt, så laver vi practicaen ”Las 6 Tandas”. Denne practica er en miniatureudgave af den populære practica på Tangohøjskolen i Buenos Aires, hvor de professionelle dansere deltager og danser med højskolens elever. På practicaen ”Las 6 tandas” får alle deltagere én tanda med én af lærerne. Desuden er der lagt én privattime til alle ind i programmet. Der er mulighed for at tage flere privattimer over ugen.

Højskolen gennemføres med minimum 10 par og maksimum 12 par. Man skal tilmelde sig med en partner, som man kan dele et dobbeltværelse med, da vi ikke tilbyder eneværelser. Det betyder at kurset sammensættes af lige mange mænd/førere og kvinder/følgere. Kurset er for jer der allerede er i gang med at danse på et let øvet eller øvet niveau. Der er ikke undervisning for nybegyndere.

Kasper og jeg er – ligesom i Buenos Aires - jeres værter, som står for det organisatoriske, for fællesskabet og for maden. Vi serverer 3 måltider om dagen plus kaffe/te. Der er overkommelige højskoleagtige praktiske opgaver til alle deltagere, såsom at dække borde og vaske op.

Vi satser på ekstraordinært flot, dansk, sommervejr, så vi kan slikke sol og bade fra stranden, havnen eller badebroen.

Her kan du se billeder af Fjordbakken, værelser, Bisserup havn og strand samt vores dejlige argentinske undervisere

PROGRAM - PRISER - TILMELDING

SE PROGRAMMET VED AT TRYKKE  her

Progammet indeholder:

2 tango gruppeklasser
2 valseklasser
2 milongaklasser
2 technique klasser
2 changing roles klasser
1 privattime
4 ”Practica Las 6 Tandas”

1 bålaften